Járási hivatal
Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy 2013. január 1. napján a járási hivatalok megkezdték munkájukat.
A Dunaújvárosi Járási Hivatal 16 települést ölel fel, mely települések lélekszáma közel 100.000 fő. Járásunkhoz tartozó települések az alábbiak:
Dunaújváros, Adony, Baracs, Belloiannisz, Besnyő, Daruszentmiklós, Előszállás, Iváncsa, Kisapostag, Kulcs, Mezőfalva, Nagyvenyim, Nagykarácsony, Perkáta, Pusztaszabolcs, Rácalmás
A Járási Hivatal székhelye Dunaújváros, címe Dunaújváros, Városháza tér 2. A hivatal vezetője Dr. Kovács Péter.
A hivatal legfontosabb feladatai:
Szociális igazgatás:
Szociális rászorultság esetén megállapítja a jogosultságot az alábbi ellátásokra: időskorúak járadéka, ápolási díj (kivéve a 18 év feletti tartós betegek), közgyógyellátás (kivéve a települési önkormányzatok helyi rendelete szerint biztosítható ellátást), egészségügyi szolgáltatás igénybevételére.
Kulturális igazgatás:
Építkezések illetve egyéb földmunka végzése alkalmával régészeti leletet, emléket találnak a munkavégzés során azt azonnal jelezni kell a hivatalnak vagy a dunaújvárosi Intercisa Múzeumnak.
Közoktatási igazgatás:
Az oktatási intézményre kiterjedő vészhelyzet esetén az intézmény vezetője által elrendelt rendkívüli tanítási szünetről, a településre kiterjedő vészhelyzet esetén a település jegyzője által elrendelt rendkívüli tanítási szünetről értesíteni kell a hivatalt.
A sajátos nevelési igényű gyermekek esetében a hivatal kötelezi a szülőt, hogy szakértői bizottság előtt jelenjen meg gyermekével. Tanköteles tanulók nyilvántartása, tanköteles tanulók külföldön folytatott tanulmányainak bejelentése. Érettségi vizsgák lefolytatásával kapcsolatos feladatok.
Állatvédelmi és földművelésügyi igazgatás:
Temető fenntartásával és üzemeltetésével összefüggő feladatok ellátásának ellenőrzése, panaszbejelentések fogadása.
Állatvédelmi törvényben foglaltak végrehajtásának ellenőrzése, mulasztás esetén állatvédelmi bírság kiszabása. Állatpanzió és állatmenhely létesítésének engedélyezése.
Növény-védőszerrel kapcsolatos lakossági bejelentések továbbítása a Növény- és Talajvédelmi szolgálat részére.
Vízügyi igazgatás:
A vízközmű szolgáltató megkeresésére a hivatal kötelezi a tulajdonost az ingatlan beköttetésére a vízközmű rendszerbe, a létesítmények megfelelő átalakítására, megszüntetésére az észlelt hibák kijavítására. Dönt az ingatlan ellátására több ivóvíz bekötő vezeték létesítéséről. Megállapítja a közterületen kialakítandó vízmérőhely helyét. Vízvezetési és szennyvíz elvezetési szolgalmat alapíthat szomszédos ingatlanra. Engedélyezi a nem védett természeti területeken végzendő nádas aratását esetleg égetését.
Általános igazgatás:
Levegőtisztaság védelmi ügyekben lakossági panaszbejelentés alapján a hivatal intézkedik a háztartási és közintézményi tüzelőberendezés forrásával, a nem gazdasági tevékenységből származó bűzterheléssel, a nem gazdasági tevékenység keretében működő diffúz légszennyező forrásával kapcsolatos ügyekben.
Villamosenergia-szolgáltató, gázenergia-szolgáltató, távhő-szolgáltató kezdeményezése alapján a hivatal a tulajdonos kötelezésével biztosítja az ingatlanba való bejutás tűrését a fogyasztásmérő leolvasása, ellenőrzése, cseréje; az ellátásból történő kikapcsolás/szolgáltatás felfüggesztése; szabálytalan vételezésre irányuló eljárás; felhasználói berendezések ellenőrzése; biztonságos szolgáltatásra vagy betáplálásra vonatkozó előírások betartásának ellenőrzése esetén.
Ingatlanvállalkozás-felügyeleti hatóságként nyilvántartást vezet és ellenőrzi az üzletszerű társasházkezelő és ingatlankezelő tevékenység folytatóit.
Szabálysértési igazgatás:
A hivatalhoz az alábbi szabálysértések észlelésénél fordulhat a lakosság: csendháborítás, veszélyeztetés kutyával, becsületsértés. Hatóság feljelentése alapján az alábbi ügyekben járunk el: közerkölcs megsértés, köztisztasági szabálysértés, tankötelezettség megszegése, koldulás, szeszesital-árusítás, -kiszolgálás, és fogyasztás tilalmának megszegése, természetvédelmi szabálysértés.
Gyámhivatali feladatok:
A korábbi évek gyakorlatának megfelelően a hivatal székhelyén működik az ügyintézés az átmeneti és tartós nevelésbe vétel, a családi jogállásban bekövetkezett változás, kiskorúak vagyoni ügyei és a gondnokság alá helyezés esetén. Új feladatként jelentkezik az iskoláztatási támogatás szüneteltetése igazolatlan hiányzás miatt és a védelembe vétel elrendelése, illetve megszüntetése.
Építésügyi Hivatal feladata:
3 járás illetékességi területe tartozik az Építésügyi Hivatalhoz. A Dunaújvárosi Járás, a Martonvásári Járás valamint a Sárbogárdi Járás. A járások területéről fogadja a kivitelezési és bontási bejelentéseket. Építés-felügyeleti hatósági ügyekben ellenőrzi az építési folyamatot, feltárja a szabálytalan építkezéseket, melynek keretében intézkedik, bírságot szab ki, illetve megkeresi az intézkedésre hatáskörrel rendelkező hatóságot.
Okmányirodai feladatok:
Ellátja a jogszabályokban meghatározott illetékességi területen a járási hivatal hatáskörébe utalt feladatokat. Végzi az utiokmány ügyintézésből ráháruló feladatokat, ellátja a személyazonosító igazolvánnyal összefüggő hatósági ügyben meghatározott feladatokat. Gondoskodik a személyazonosító jelet és lakcímet tartalmazó hatósági igazolvány kiállításáról, bevonásáról, a kérelem átvételével. Továbbításával közreműködik a vezetői engedélyek kiállításában, ellátja a népesség-nyilvántartási feladatokat. Ellátja a mozgáskorlátozottak parkolási engedélyével kapcsolatos feladatokat, az ügyfélkapu regisztrációval kapcsolatosan a járási hivatal hatáskörébe utalt feladatokat. Ellátja az egyéni vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézést, valamint az egyéni vállalkozók hatósági ellenőrzését.
A járáshoz tartozó települések lakosai a fenti ügyeiket teljes körűen intézhetik a hivatal székhelyén. Lehetőség van azonban arra, hogy a szociális ellátásokkal kapcsolatos ügyeket a kirendeltségeken és az ügysegédek útján azonnal és helyben intézzék. A kirendeltségeken a járási hivatal dolgozói napi szinten végzik feladataikat, az ügyfeleket a helyi polgármesteri hivatal ügyfélfogadási rendje szerint fogadják. A lakossági igények és az önkormányzatok jelzése alapján a helyben intézendő ügyek számát bővíteni kívánjuk.
Kirendeltségek működnek az alábbi településeken:
Adony, Előszállás, Mezőfalva, Nagyvenyim, Pusztaszabolcs, Rácalmás
A járási hivatal 2 ügysegédet foglalkoztat, akik településenként heti egy alkalommal fogadják a lakosságot. Az ügysegédek ügyfélfogadási napját a települési polgármesteri hivataloknál tettük közzé.
A kirendeltségeken dolgozó kollégákat és az ügysegédeket távollétük esetén (betegállomány, szabadság) helyettesíteni nem tudjuk, ezért javasoljuk, ha az ügyintézés halaszthatatlan a járási hivatal székhelyét vagy az ügyfélfogadást tartó legközelebbi kirendeltséget vagy ügysegédet keressék fel.
Természetesen beadványaikat, kérelmeiket postai úton is eljuttathatják a hivatal felé.
Dunaújváros, 2013. január 31.
Dr. Kovács Péter
a Dunaújvárosi Járási Hivatal
vezetője